Jako redaktor naczelny Michał Szadkowski będzie odpowiadać za politykę redakcyjną tygodnika, serwisu, wydań tematycznych „Newsweek Polska”, a także za rozwój formatów audio i wideo pod marką Newsweeka.
- Newsweek to globalna marka i czołowe medium opiniotwórcze w Polsce. Doskonale znam zespół, z którym mam przyjemność od lat współpracować – to niezwykle profesjonalni dziennikarze i dziennikarki. Marka Newsweek cieszy się dużym zaufaniem wśród użytkowników. Jestem przekonany, że dalej będziemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom i Czytelniczkom rzetelne i angażujące treści - zapowiada Szadkowski.

Michał Szadkowski w „Newsweeku” od 2019 r.
Obowiązki naczelnego „Newsweeka” przejął w kwietniu br., po tym jak zrezygnował Tomasz Sekielski. Szadkowski z „Newsweekiem” związany jest od 2019 r., pełnił kolejno funkcje wydawcy, szefa wydawców i wydawczyń, a od lipca 2022 r. zastępcy redaktora naczelnego.
- Bardzo mnie cieszy, że na czele redakcji staje Michał Szadkowski, doświadczony redaktor, który od lat jest związany z Ringier Axel Springer Polska. Redakcja „Newsweeka” to zespół wybitnych dziennikarek i dziennikarzy, którzy podejmują szeroki zakres tematów, w tym często te bardzo trudne i kontrowersyjne - komentuje Aleksander Kutela, CEO Ringier Axel Springer Polska.
- Michał z powodzeniem prowadził ten zespół jako pełniący obowiązki redaktora naczelnego przez ostatnie kilka miesięcy. Jestem przekonany, że pod wodzą Michała Szadkowskiego Newsweek będzie się nadal dynamicznie rozwijał i umacniał swoją pozycję czołowego serwisu i tygodnika opinii - dodaje.

Przed pracą w „Newsweeku” Michał Szadkowski był związany z „Gazetą Wyborczą”, jako dziennikarz i redaktor działu oraz wydawcą serwisu Wyborcza.pl. Przez lata zajmował się tematyką sportową, na czele z piłką nożną.
Według danych Polskich Badań Czytelnictwa w trzecim kwartale 2024 r średnia sprzedaż ogółem „Newsweek Polska” wynosiła 61 930 egz., o 2,14 proc. więcej niż przed rokiem.











